יום שישי, 16 באוגוסט 2013

לפדל בישביל ארוחה

מלון "קראון פלזה קופנהגן" בדנמרק מגדיר את עצמו כמלון הירוק ביותר בעולם. המלון מציע מבצע מיוחד לאורחיו: ארוחה חינם בתמורה לחשמל.
 
החל מהחודש שעבר, אורחי המלון יכולים להשתמש באופניים מיוחדים לא רק לאימונים, אלא גם כדי לייצר חשמל. אופניים אלה מצוידים במכשירי iPhone, אשר יכולים לשמש כדי לפקח על כמות החשמל המיוצר. כל אורח שמייצר לפחות 10 ואט/שעה זכאי לארוחה חינם. כמו כן, החל מחודש יוני, אורחים יוכלו להתחרות נגד מערכת פנל סולארי של המלון כדי לראות מי מייצר יותר חשמל. חשמל מיוצר מסייע למלון להקטין את השימוש ב-"חשמל מזוהם".
 
מסתבר שזה לא כל כך קשה כמו שנדמה לרוב האנשים. צוות המלון חישב ומצא כי אם אחד האורחים מדיווש במשך 60 דקות במהירות של 30 קמ"ש, הוא מייצר 100 ואט/שעה. לכן בעצם דרושות רק 6 דקות של רכיבה על אופניים בכדי לזכות לארוחה חינם. אם 30 קמ"ש מהיר מדי בשבילך, אז כ-15 דקות יספיקו בכדי לזכות בארוחה. לאחר יצור חשמל ושריפת קלוריות, אורחי מלון יכולים לקבל ארוחה חינם שעולה 240 קרונות דניות (כ -40 דולר ארה"ב) באחת ממסעדות של המלון או בבית קפה בלובי.
 
"אופניים חשמליים עוזרים לאורחינו להישאר בכושר ולעזור למלון באותו הזמן", אומר מנהל מלון. "אני תוהה כמה אורחים יקחו חלק בפרויקט שלנו וכמה חשמל יופק".
תכנית זו תיושם במלון בקופנהגן במשך שנה, ויכולים להשתתף אורחי המלון בלבד. אם הפרויקט יצליח, "ארוחות אופניים חשמליות" ייושמו במלונות קראון פלזה אחרים.
 
הערה: זה לא הפעם הראשונה שאופניים נייחים משמשים לייצור חשמל, אבל זה בהחלט אחד מההצעות הייחודית שראינו אי פעם. הסבירות שזה יתפוס די גבוהה, מכיוון שקופנהגן היא אחת הערים הידידותיות בעולם לרוכבי אופניים - כ -35% מתושביה נוסעים על שני גלגלים בכל יום.

אין תגובות: